۱۳۹۶ خرداد ۱۴, یکشنبه

بم که در کنار سفارت آلمان انفجار داده شد چه نوع بم بود



بم که در کنار سفارت آلمان انفجار داده شد چه نوع بم بود
بم RDX یا ( Cyclotrimethylentrinitramin ) در اختیار کیها است
آر دی ایکس یکی از خطر ناکترین بم پس از بم هستوی است که دارای انرژی خیلی قوی میباشد. این ماده انفجاریه دارای فومول O2NNCH2)3 ) بوده که بدو شکل ساخته میشود. 99 فیصده و 65 فیصده . این ماده از موبلایل موتر و ماده کیماوی دی هکسی سبکات که دارای مقدار زیادی نایتریت TNT است ساخته شده جامد نیمه مایع و بشکل ساجق جویده شده برنگ سفید میباشد. قدرت تخریب این بم 8350 متر دریک ثانیه میباشد.
بم آر دی ایکس در اختیار دولت پاکستان ایران و شبکه مخفی موسوم به عبدالقادر خان پدر اتم پاکستان میباشد. عبدالقادر قبلا به اتهام دست داشتن در ساختن بم اتمی ایران لیبا و همکاری با طالبان متهم بوده در خانه نظر بند است. ولی گروه او فعال است.
استعمال این بمب دو بار توسط گروه لشکر طالبان در درریل مومبیئ و جیپورکشور هند ، در مسکو توسط چیچینها و دو ایرانی که میخواست انفجارات را در کشور اسرایل انگلند و سعودی براه اندازد توسط پولیس چین دستگیر گردیده پلان ناکام باقی ماند. این بم در اختیار القاعده نیز بوده در شب سال نو سال ۲۰۰۰ در میدان هوائی لوس آنجلس انفجاررا براه انداخت . داعش و طالبان که مربوط آی اس آی است دارای این بم میباشد. طالبان که به ایران پیوسته است نیز دارای این بم میباشد.
انفجاریکه در کابل در کنار سفارت آلمان صورت گرفت از نوع همین بم است. که توسط گروه های مربوط آی اس آی احتمالا داعش به خاطر انتقام از بمب مادر که در ولسوالی اچین از طرف قوای نظامی امریکا پرتاب گردیده بود در یک تانکر آب جا گذاری نموده انفجار دادند.
Image may contain: fire

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر